Начална страница Футбол Лига на шампионите по Netflix? UEFA прави голяма промяна в телевизионното излъчване, за да отвори вратата за стрийминг гиганти

Лига на шампионите по Netflix? UEFA прави голяма промяна в телевизионното излъчване, за да отвори вратата за стрийминг гиганти

UEFA вероятно ще направи голяма промяна в процеса на търговете за излъчване, което може да доведе до това Лигата на шампионите да се излъчва по Netflix.

Най-престижното клубно състезание в Европа носи милиарди паунди приходи от търговска дейност за UEFA всеки сезон, като около 100 различни излъчващи компании по целия свят закупуват различни пакети.

Въпреки това, според Bloomberg, ръководният орган на европейския футбол търси промяна в начина, по който тези пакети се продават, за да привлекат стрийминг платформи като Amazon и Netflix.

Предишно, основните пазари се продаваха на излъчващите компании в различни моменти, което доведе до обилно присъствие на компании, които излъчват мачовете.

Според доклада UEFA иска да позволи на излъчващи компании и стрийминг платформи да се състезават за множество пазари едновременно, нещо, което беше трудно с предишните регулации.

Като част от този нов процес, може да означава, че един единствен излъчващ оператор ще има изключителни права да излъчва даден мач глобално.

Друг аспект, който UEFA обсъжда, е възможността излъчващите компании да сключват дългосрочни договори за техните пакети.

В момента договорите обикновено са за около три години, нещо, което UEFA въведе преди повече от 20 години след натиск от Европейската комисия да ги ограничи, за да се увеличи конкуренцията.

Според доклада промяната на опозицията на UEFA към по-дългосрочни договори дойде след като те сключиха сделка на стойност $1.5 милиарда (£1.12 милиона) с Paramount през 2022 за американските медийни права за Лига на шампионите до 2030.

Офертите за новия процес на наддаване от 2027 нататък се очаква да бъдат изпратени от UEFA в следващите седмици.

Стремежът към привличане на компании като Netflix идва с оглед на това, че стрийминг гигантът иска да добави големи спортни събития към своите предложения.

Миналата година те излъчиха мача на Майк Тайсън с Джейк Пол, а също така са сключили споразумения за излъчване на ключови мачове от Major League Baseball и NFL. Все още не са навлезли в целосезонни пакети.

Междувременно, актуалният пазар на излъчване на UEFA включва микс от стрийминг платформи и излъчващи компании, като TNT Sports държат основните права в Обединеното кралство, въпреки че Amazon притежава права за определени мачове.

Комбинираните брутни търговски приходи от Лига на шампионите, Лига Европа, Conference League и Суперкупата, ключовите клубни състезания на UEFA, се очаква да достигнат поне €4.4 милиона (£3.84 милиона) всеки сезон до 2027.

Стремежът за промяна в процеса на търговете идва и след въвеждането на по-голяма групова фаза в Лига на шампионите миналия сезон, което доведе до увеличаване на броя на груповите и елиминационните мачове за всеки отбор.

Според докладите, това доведе до 18% увеличение на приходите от излъчване в топ шестте пазара.

Заредете още свързани статии
Load More In Футбол

Вижте също

Се готви най-голямата революция в историята на футбола: Променя се правилото за засада (Снимка)

Президентът на FIFA Джани Инфантино говори от няколко години за това, че футболът не е дос…