FIFA откри нов начин да спечели допълнително от Световното първенство през 2026 г., като го направи чрез продажба на паркоместа около стадионите на цени, вариращи от 75 до дори 175 долара на мач. Така, за много фенове, цената на паркирането ще бъде по-висока от тази на билетите за мачовете на някои от предишните първенства, пише The Athletic.
Едновременно с началото на продажбата на билети на рекордно високи цени, FIFA стартира и “официален уебсайт за паркиране”, допълнителна платформа за комерсиализация на турнира. Проблемът с транспорта и паркирането отдавна е предизвикателство за 16 северноамерикански града-домакини.
Повечето от 11-те американски градове нямат развита инфраструктура за обществен транспорт, на каквато са свикнали феновете в Европа, поради което американците традиционно разчитат на автомобили. Всички 11 стадиона в САЩ са NFL арени, заобиколени от огромни парковки.
Въпреки това, по време на Световното първенство, част от тези паркинг места ще бъдат вътре в периметър за безопасност, блокирани или преназначени за други цели, като заведения за хранене. Това ще създаде недостиг на паркоместа, а FIFA капитализира на тази ситуация, подобно както го правят NFL отборите и други американски спортни франчайзи.