Хронично засегнатият бюджет на Барселона ще получи значителна финансова инжекция – и то от, нито повече нито по-малко, от Демократична Република Конго.
Президентът на каталунския гигант Жоан Лапорта продължава да търси креативни начини да поддържа клуба на повърхността в моменти на сериозни задължения и скъп проект за обновяване на стадиона “Ноу Камп”.
Според изявление на престижната агенция Ройтерс, властите на ДР Конго ще отделят до 40 милиона евро за рекламна кампания, която през следващите четири сезона ще се появява на части от екипировката на футболистите и футболистките на Барселона – но не и на официалните фланелки.
Слоганът, който промотира туристическия потенциал на тази африканска страна, богата на природни красоти, ще бъде изтъкнат на тренировъчни анцузи, тениски за загряване и друга екипировка, която се използва извън официалните мачове. Зрителите ще могат да видят рекламата по време на тренировки и загрявка, което е достатъчно, за да достигне посланието до глобална аудитория.
Конго+ Spotify+Nike= 200 милиона евро
Барселона не е единственият европейски клуб, който е осъществил подобно сътрудничество с Киншаса – по-рано подобни, но по-малко доходоносни договори, бяха подписани и от Монако и Милан.
Тази сума пари идва като допълнителен доход към вече щедрите спонсорски договори, които Барселона има – сътрудничеството с “Nike” е удължено до 2038 година и носи на клуба минимум 120 милиона евро годишно, докато “Spotify” плаща 70 милиона евро за място на гърдите на първия отбор. Само тези два спонсора заедно носят на клуба почти 190 милиона евро годишно.
Ако добавим към това приноса на Конго, сумата се заобля до впечатляващите 200 милиона евро – а това още не е крайният размер, когато бъдат включени продажбата на фланелки, клубни сувенири, билети, ТВ права, както и бонуси и премии от състезания.