Според агенция Ройтерс, Демократичната република Конго сключи договор на стойност над 40 милиона евро с испанския футболен гигант Барселона.
Чрез този спонсорски договор, Конго ще насърчава своя туристически потенциал чрез лого, което ще краси гърбовете на тренировъчните и развиващите екипи на мъжкия и женския състав на клуба.
Подписан на 29 юни, договорът ще е в сила за следващите четири години и предвижда годишни плащания в размер от 10 до 11,5 милиона евро.
Логото, което представя Конго като “сърце на Африка”, ще фигурира не само върху екипите, но и в промоционалните материали на клуба, официалните публикации и годишните отчети.
Barcelona agree sponsorship deal with DR Congo to promote tourism https://t.co/q1zUVrXH2A
— Reuters Africa (@ReutersAfrica) July 17, 2025
Освен с Барселона, Конго наскоро сключи спонсорски договори с френския AS Монако и италианския AC Милан. Министърът на спорта на Конго Дидие Будимбу потвърди, че договорът с Монако възлиза на 1,6 милиона евро на сезон, докато партньорството с Милан се оценява на впечатляващите 14 милиона евро годишно.
Тези ходове се извършват на фона на напрегнатите отношения между Конго и Руанда, които са практически в състояние на война.
Началото на тази година министърката на външните работи на Конго, Тересе Кайиквамба Вагнер, открито призова клубове като Арсенал, Байерн и ПСЖ да прекратят сътрудничество с кампанията “Visit Rwanda”, наричайки тези спонсорства “кървави”.
Това изказване беше направено след като бунтовниците от движението М23, действащи от Руанда, превзеха Гома – ключов град в източен Конго.
Според последни доклади на експерти от ООН, Руанда има значително влияние над движението М23, което ѝ осигурява политически контрол и достъп до богатите на ресурси територии в източен Конго.