Начална страница Друго Как ще изглежда бъдещето на Формула 1? Новата система променя всичко!

Как ще изглежда бъдещето на Формула 1? Новата система променя всичко!

От 2026 година Формула 1 въвежда иновационна система за ротация на пистите, което означава, че някои легендарни състезания, като това в Спа, няма да се провеждат всяка година. Тази промяна идва в отговор на все по-големите изисквания на календара и финансовите натоварвания, с подкрепата на ръководителя Стефано Доменикали.

Формула 1 ще започне да използва новата система за ротация на пистите от 2026 година, като запазва максимум от 24 състезания на сезон.

Този модел, подкрепен от изпълнителния директор Стефано Доменикали, цели да даде възможност на европейските писти да останат в календара чрез редуване с други писти.

Например, легендарната писта Спа-Франкоршан ще бъде домакин на състезание само четири пъти през следващите шест години, което включва отсъствието й през сезоните 2028 и 2030.

Ротацията на писти не е напълно нова идея във Формула 1 – германските писти Хокенхайм и Нюрбургринг вече си деляха състезание до 2010 година.

Въпреки това, отсъствието на Спа от календара предизвика бурни реакции, предвид историческото значение на тази писта за спорта.

Финансовите натоварвания са основната причина за въвеждането на тази система.

Докато държави като Катар плащат над 50 милиона долара годишно, за да осигурят място в календара, европейските писти често разчитат на местни правителства, което затруднява провеждането на състезания всяка година.

Подобна съдба може да сполети Имола, която ще влезе в системата за ротация, след като Монца осигури договор до 2031 година.

Също така, пистата в Барселона може да се ротира с новото Гран При в Мадрид, което вече завладява испанската територия.

Популярността на Формула 1 през последните години доведе до рязък ръст на интереса от други държави за домакинство на състезания, включително Кувейт, Южна Африка, Тайланд и Южна Корея.

За да останат в календара, европейските писти трябва да увеличат своите финансови вноски – примерът на Монако, което сега плаща 30 милиона долара годишно, ясно го показва.

От друга страна, система за ротация може да е възможност за държави, които досега не са имали постоянно Гран При.

Например, Германия може да осигури връщането на своето Гран При благодарение на намалените разходи в сравнение с миналото.

Особено когато се вземе предвид присъствието на отборите на Mercedes и Audi от 2026 година, Германия може да бъде доста доволна от това решение.

Въпреки че съществуват известни недостатъци, като например периодичното отсъствие на легендарни състезания, новата система реално предлага баланс между икономическите и спортните интереси.

Заредете още свързани статии
Load More In Друго

Вижте също

Кенийката Нгетич стана първата атлетка, пробягала 20 км за по-малко от 30 минути

Кенийката Агнес Нгетич стана първата атлетка в историята, която е пробягала 10 км в състез…