Световното първенство по футбол през 2026 година ще бъде революционно не само на терена, но и извън него. Това събитие ще постави началото на редица исторически нововъведения, които никога досега не са се случвали на световно равнище.
Три страни домакини – САЩ, Канада и Мексико – за пръв път ще създадат три различни спонсорски зони, осигурявайки на световните и локалните брандове уникална възможност за специално създадени кампании. Това означава, че рекламите и кампаниите ще бъдат адаптирани според всяка специфична зона, а което зрителите виждат в САЩ може да бъде различно от това в Канада или Мексико. Така, спонсорите получават възможност да насочат своите послания към конкретни пазари и същевременно да извлекат максимална полза от участието си на най-големия футболен турнир.
Футболният спектакъл ще въведе и топки с усъвършенствани сензори и телеметрия, позволяващи по-прецизно проследяване на всяко докосване и интеграция с технологията VAR.
За първи път на стадионите ще има възможност за биометрично плащане, благодарение на партньорството с Visa, което осигурява напълно безконтактно преживяване за феновете.
Спонсори като Coca-Cola, Adidas, Hisense и Wanda ще могат за първи път да използват реклами, променящи се в реално време по различните пазари чрез всички ТВ програми, използвайки съвременни технологии като Supponor AIR, Viz Arena и AI Digital Overlay. Какво означава това на практика? Дигитален LED панел ще бъде поставен по протежение на терена, често около футболни стадиони, баскетболни корти или хокейни арени. С помощта на напреднали системи (Виртуална реклама), международните версии на мачовете могат да показват различни реклами за различни държави, въпреки че физически се вижда само една. Това позволява едно рекламно пространство да бъде продадено няколко пъти по време на мача.
Световното първенство по футбол 2026 ще бъде и най-големият турнир досега с участието на 48 отбора, 104 мача и рекорден брой ТВ излъчвания, дигитално съдържание и спонсорски активности, превръщайки го в спектакъл, какъвто футболната общност още не е виждала.
Още една революция в играта е новата категория дигитални партньори, включваща компании като Globant и Konami, които ще покриват е-спорт и дигиталните платформи на FIFAe турнира. Това е първият път, когато е-спортът и геймингът получават толкова висока видимост по време на световното първенство.
Всички тези иновации правят това първенство първото, в което технологиите и спонсорите заедно създават напълно ново изживяване за фенове, зрители и брандове.