
Макс Ферстапен се върна в битката за титлата и изглежда, че преди това е имало гениално решение на Ред Бул.
Всички любители на автомобилизма са възхитени от начина, по който Ред Бул се съживи и как Макс Ферстапен успя да стане легитимен кандидат за титлата, макар че изоставаше със 104 точки от Оскар Пиастри във Макларън.
Лорен Мекис, директор на Ред Бул, каза, че в Сингапур всичко изглеждало впечатляващо, а откакто лятната пауза беше приключена, Макс не е завършвал по-лошо от второ място.
Не беше доминантен на домакинския Зандвоорт, но Монца, Баку и Остин „покори“ по забележителен начин.
Ред Бул не зависи от конфигурацията на пистата, видяхме ги на трасета с ниска аеродинамична сила, но и в Остин, където завоите са предимно със средна скорост и на всяка писта доминираха.
В Монца представиха ново дъно и това беше голямо събитие, а нека да си спомним, че още в Маями тестваха това на болида на Юки Цунода и видяха, че могат да постигнат голямо предимство.
“Всичко е въпрос на философия. Тя показва как нашият отбор функционира преди, по време и след състезателния уикенд. Слушаме какво казват шофьорите и не се доверяваме сляпо само на телеметричните данни”, казва Мекис.
Това не е цялата история, а интересен беше и коментарът на Андреа Стела (директор на Макларън), който заяви, че Ред Бул развива своя болид много по-дълго време, отколкото те, и това е тайната на успеха.
Ефектът на земното привличане е тема, която сме обсъждали многократно, за тази философия е необходимо болидът да е възможно най-близо до асфалта, а окачването да е по-твърдо, за да се извлече максималната производителност.
Повече от 60 процента от потискащата сила идва от долната част на болида, а когато тя е по-ниско, получава се „всмукване“ и ефектът на земното привличане е по-силен, а в комбинация с ръбовете на дъното се подобрява въздушния поток и той се „задържа“ под дъното, за да се поддържа добър баланс на налягането.