
Седемкратният световен шампион завърши на шесто място в Барселона, но пресече финала без истинска битка и скорост, описвайки състезанието като най-лошото, откакто носи червения екип.
В началото на състезанието в Испания, Хамилтън задържа четвъртото място, но с времето значително изгуби темпо.
В момента се наложи да пусне Шарл Льоклер, който беше по-бърз, а по-късно Нико Хюлкенберг го изпревари със своя Заубер.
В крайна сметка завърши на седмо място, но благодарение на наказанието на Макс Верстапен се изкачи на шестата позиция.
Шефът на екипа Фред Васер потвърди след надпреварата, че и Хамилтън, и Льоклер са имали проблеми с болидите, но не пожела да разкрие никакви конкретни детайли.
Хамилтън, преди Голямата награда на Канада, беше доста въздържан относно проблема, но все пак призна, че е оказал голямо влияние.
“Огромно, огромно влияние. За съжаление, отборът не иска да обсъждаме детайлно, но и двамата имахме проблеми, които ни забавиха сериозно още от средата на състезанието,” заяви Хамилтън.
“Не знаех точно какво се случва, но по радиото казах, че усещането в болида е най-лошото, което някога съм имал – и наистина беше така, заради този проблем.”
“В края на състезанието си помислих: ‘Боже, никога не съм изпитвал нещо подобно толкова дълго в шофирането.'”
Хамилтън изглеждаше доста обезкуражен непосредствено след надпреварата и в интервю за Sky Sports F1 дори се извини на репортерката Рейчъл Брукс за настроението си.
Все пак, откриването на проблема в екипа му донесе известна облекчение.
“Едва след телевизионното интервю се върнах при инженерите и тогава открихме, че наистина е имало проблем,” обясни Хамилтън.
“Беше някакво облекчение, защото се чувствах ужасно, но когато разбрах, че нещо не е наред с болида, вече не се чувствах толкова зле.”
Въпреки че Ферари не пожела да разкрие за какъв проблем става дума, е ясно, че нещо е повлияло на представянето на Хамилтън.
Льоклер, макар и с подобен дефект, успя да извлече повече от своя болид, което още повече подчертава колко силно беше повлиян Хамилтън.
Хамилтън от дълго време търси правилната форма във Ферари, а този неочакван спад в представянето му още повече разклати самочувствието му.
Мнозина се питаха дали това е поредната лоша изява или нещо по-значимо – сега знаем, че става въпрос за второто.
Въпросът остава защо Ферари крие детайлите, но и дали екипът ще успее да реши тези технически проблеми, преди състезателният сезон да се усложни още повече.
Хамилтън ще има шанс за изкупление в Канада, при условие че Ферари намери и отстрани причината за мистериозния дефект.