
Нападателят на Paris Saint-Germain, Усман Дембеле, изигра ключова роля в миналогодишния поход на френския гигант към четири трофея. С отбелязани 35 гола и 16 асистенции, той беше двигателната сила на отбора на Луис Енрике по пътя към историческото, първо спечелване на Шампионската лига.
Благодарение на впечатляващия сезон, Дембеле, един от 15-те играчи, на които Лионел Меси още през 2020 предвеща блестящо бъдеще, днес е сред основните фаворити за спечелване на Златната топка. Беше дълъг път, но малцина биха се изненадали, ако именно той вдигне престижния трофей на церемонията в Париж по-късно този месец.
В надпреварата са още тинейджърската сензация Ламин Ямал и Мохамед Салах от Ливърпул, но някои PR агенции сякаш полагат допълнителни усилия, за да осигурят, че Дембеле няма да остане в тяхната сянка. Въпреки това, автентичността на имейла, който изтече в публичното пространство и който подкрепя 28-годишния французин, все още не е потвърдена.
Цялата история бе започната от Нийл Гарднър, австралийски създател на футболно съдържание, който има над 120,000 последователи в X. Той твърди, че е бил потърсен от анонимна агенция с предложение, свързано с кандидатурата на Дембеле. В имейла му е било предложено да публикува три “внимателно заложени туита седмично за период от един месец, които да подчертават неговите изяви, влияние и цялостния му случай за това признание.”
Въпреки това автентичността на тази предполагаема кампания остава под въпрос, особено защото гласуването за най-престижната индивидуална футболна награда приключи преди няколко седмици. Гарднър не разкри името на PR агенцията или точния момент, когато е получил офертата, но твърди, че е отказал парите, за да разобличи възможна корупция.
“Наскоро се обърна към мен PR агенция да водя ПЛАТЕНА кампания в полза на кандидатурата на Дембеле за Златната топка. Не знам кой финансира това, но смятам, че това е абсолютно нелепо и трябваше да увелича осведомеността за това”, написа той в своята публикация.