Ферари взеха решение, което ясно показва колко болезнен е бил сезонът. След пълния провал, Скудерията се отказва от всичко, което направи през тази година. 2026 година е маркирана като точка, от която няма връщане назад.
Ферари решиха да предприемат един от най-драстичните ходове в последните години и почти напълно да променят концепцията на своя болид за сезон 2026.
Решението идва след, както все по-често се описва, катастрофалния сезон 2025, в който италианският отбор не изпълни почти никоя от поставените цели.
Скудерията падна от второ на четвърто място в класирането на конструкторите и за първи път от дълго време завърши сезон без нито една победа във Формула 1.
Вместо да поправят неуспялата концепция, Ферари пренасочиха ресурсите, времето в аеродинамичния тунел и CFD симулациите директно към проекта за 2026 година.
Според думите на техничния анализатор във Формула 1 Росарио Джулиане, новият Ферари “няма да има почти нищо общо” с болида от 2025 година.
С други думи, Скудерията подготвя пълен рестарт. Единствената светла точка на разочароващия сезон е фактът, че Ферари, заради позиционирането на четвърто място, получава повече време в аеродинамичния тунел и повече CFD сесии в сравнение с Макларън, Мерцедес и Ред Бул.
Това е предимство, което в Маранело възнамеряват да използват максимално. Джулиане детайлно обясни къде SF-25 се провали най-много. Основният проблем беше в задната част на болида.
Ферари съзнателно проектираха болида с акцент върху предната ос за да отговаря на стила на шофиране на Льоклер.
Този подход, обаче, напълно разкри слабостите в задната част, което особено затрудняваше Люис Хамилтън. Нестабилността на задната част беше една от ключовите причини за проблемите на Хамилтън през целия сезон.