Международната автомобилна федерация (FIA) официално обяви редица промени в техническите правила за сезон 2025 във Формула 1, с особен акцент върху охлаждането на пилотите и използването на DRS (система за намаляване на съпротивлението на въздуха).
Тези промени бяха приети на заседание на Световния съвет за мото спорт в Руанда.
Една от ключовите промени се отнася до въвеждането на нови правила, наречени „топлинен риск“.
Когато официалните метеорологични радари на FIA прогнозират температури над 30,5°C, или когато директорът на състезанието го обяви преди събитието, отборите ще бъдат задължени да оборудват пилотите с допълнителни системи за охлаждане.
За да се адаптират към увеличеното тегло на оборудването за охлаждане, минималното тегло на болида ще бъде увеличено с 5 кг през целия състезателен уикенд.
Акцентът на тази мярка е върху осигуряването на безопасността на шофьорите по време на състезания в екстремни горещи условия, какъвто беше проблемът на Гран При на Катар.
Освен безопасността на водачите, FIA въведе нови правила и за DRS.
Част от новите правила за DRS е ясен, директен и окончателен отговор на техническите иновации, които McLaren използваха през сезон 2024, особено на Гран При на Азербайджан.
Разбира се, подобен вид правила бяха приложени и през миналия сезон, но за да се избегнат грешките от миналото и да се постигне по-ясно определение, FIA въведе изцяло ново правило.
Сега е променено минималното разстояние между елементите на задното крило, което вече е между 9,4 мм и 13 мм.